Onrust

Soms kun je er de vinger niet op leggen… Klanten lijken niet meer helemaal tevreden met de service. Of personeel is onrustig en er zijn ook collega’s om zich heen aan het kijken naar andere functies. Soms is er zelfs conflict gaande in een team, of het team sluit niet meer aan bij de rest van de organisatie. Maar hoe kan dat? Want alles is goed geregeld, de processen lopen net als voorheen, het product is gelijk gebleven…

Wellicht speelt er iets onder de waterlijn. Doen collega’s aannames, laten ze niet het achterste van hun tong zien, of voelen ze zich niet gehoord en gezien. Een teamcoach gaat met het team onder de loep nemen wat er speelt en welke consequenties dit heeft. Het team moet weer ‘aan het stuur’ en verantwoordelijkheid pakken. Wij houden het team de spiegel voor en confronteren de collega’s zo met hun gedrag, opvattingen en drijfveren. Hoe kunnen zij zichzelf, elkaar en de organisatie verder helpen?

Onrust onder de waterlijn

De processen zijn op orde. Het product is nog steeds van goede kwaliteit. Maar toch… De klant en/of het personeel is niet tevreden. Er is onrust.

Teamcoach.nl gaat samen met het team onderzoeken wat er onder de waterlijn speelt. Welke opvattingen en drijfveren liggen ten grondslag aan het gedrag van het team? Welke olifanten staan er in de kamer? Hoe kan het team het conflict niet alleen aangaan, maar ook productief maken? Kortom hoe buigt het team de onrust om, zodat het team zichzelf én de organisatie steviger neerzet?

Het doel? Afscheid nemen van de onrust, doordat het team zelfkennis heeft en zo met een sterke dynamiek de klant én de organisatie weer optimaal van dienst kan zijn.